Anavatanı Orta Meksika olan avokado; tropikal iklim meyvesidir. Yeşil kabuklu, çekirdekli meyve yapısına sahiptir. Avokado değerli yağlara sahip olduğu için tüketilmesi önerilen çok faydalı meyveler arasında yer alıyor. Avokado geçmiş yıllarda lüks kabul edilen meyvelerdendi. Her yerde satıldığını göremezdik. Şimdilerde ise marketlerde, pazarlarda, manav tezgâhlarında avokado görebiliyoruz. Tane ile satın alınabildiği için her bütçeden insan avokadoyu tadabiliyor. Olgunlaşmış avokadoyu tek başına veya farklı tariflerle zenginleştirerek tüketmek oldukça faydalı. Avokado yemeklerde, salatalarda, omletlerde, sandviçlerde başrol oynamaya başladı. Avokadonun faydalarını sizler için derledik, işte o bilgiler;

Tokluk hissi verir, kilo kaybını destekler

Avokado düşük karbonhidrat özelliği, yüksek lif oranı, içerdiği iyi ve faydalı yağlar sayesinde düzenli tüketildiğinde tokluk hissi veriyor. Kilo vermek isteyenlerin beslenme öğünlerinde yer alan avokado, sandviç – salata gibi ara öğünlerin sağlıklı ve doyurucu geçmesini sağlıyor.

Potasyum desteği sağlar

Potasyum dendiğinde akla hemen muz geliyor. Ancak avokado muzdan çok daha fazla potasyuma sahiptir. Potasyum, kalp sağlığına fayda sağlayan, böbrek, kalp, iskelet sistemine şifa dağıtan bir mineraldir. Şeker oranı az, potasyum miktarı fazla olan avokado muza ideal bir alternatiftir.

Göz sağlığına iyi gelir

Avokado başlı başına bir antioksidan meyvedir. Avokadonun bileşenlerini oluşturan lutein ve zeaksantin, görme yetisini güçlendiriyor, göz sağlığını koruyor. Özellikle ilerleyen yaşlarda ortaya çıkan görme sorunlarına iyi geliyor.

Depresif ruh halini ortadan kaldırır

Depresyonu önlemede vitamin ve yağların büyük etkisi var. Yapılan araştırmalar avokadoda bulunan folik asit, B vitamini bedenen ve zihnen fayda sağlıyor. Avokado tükettikçe salgılanan dopamin ve serotonin ise kişilerin depresif duygulardan arınmasına, keyifli hissetmesine zemin hazırlıyor. 

Düşük kalori yüksek besin değeri ile kilo kontrolü sağlar

Avokado yüzde 73 su, yüzde 15 yağ, yüzde 2 protein, yüzde 8,5 çoğunluğu lifli olan karbonhidrat içerir; yarım avokado 109 kalori barındırır. Uzmanlara göre günde 1 avokado tüketmek yeterlidir, bu sayede günlük alınması gereken mineral ve vitamin değerlerinin büyük bir bölümün alınmış oluyor. Avokado; K vitamini, potasyum, B5 vitamini, B6 vitamini, E vitamini, C vitamini, potasyum, Omega 3 yağ asitleri barındırıyor.


Melike ŞENKAL

GranGo Foods Beslenme Uzmanı